![]() Sir Georges Pierre Seurat (1859-1891) Sunday afternoon (1884-86)
![]() Cezanne, Paul (1839-1906) Les jouers de cartes (1884-86)
![]() Pablo Picasso (1881-1973) Portrait of Ambroise Vollard (1910) ![]() Vincent Van Gogh (1853-1890) Autorretrato (1889)
|
Disseny - Obra d’art total “l’art pour l’art” (arts aplicades). Concepció de l’art separat de tot. Walter Gropius Prerafaelistes i impressionistes comparteixen el fet de tenir una actitud de rebel contra el concepte d’art que es dóna en cada un dels moments Impressionistes 1880, 3 tendències. 1. Puntillisme o divisionisme Pintors post-impressionistes: G. Seurat i P. Signare - Juxtaposició de petits punts (puntillisme o divisionisme) Impression: Claude Monet, “Sun rising” - Moviment, pinzellades curtes 2. Cubisme Paul Cézanne - L’arquitectura impressionista era massa il•lusionista. S’interessa per la materialitat, l’espessor i la representació volumètrica de la realitat “Joeurs” (Jugadors de cartes) Pablo Picasso i G. Bracque particpen d’aquesta tendència. 3. Expressionisme P. Gauguin - Polynèsia - Principi tècnic de l’expressionisme. Manté en peu l’estructura (colissonisme) V. Van Gogh - Abandonament del món - Principi moral de l’expressionisme Aquests 2 últims pintors s’allunyen de l’impressionisme. Expressionisme - Manera d’entendre l’art que sorgeix del trencament de les altres dues tendències. Aquesta tendència va de l’interior a l’exterior. Munch “El crit” – Línies ondulades i continues. El quadre no pretén plasmar una realitat exterior sinó una realitat de l’interior a l’exterior. Moviments artñistics de Vanguàrdia El quadre com a construcció i no com a representació. Com a taula i no com a finestra. Coma significat. Per tant, el quadre com a construcció, com a taula i com a significat. |
|
|
|